Search This Blog

Tuesday 22 November 2011

PANGGILAN TEMUDUGA GURU MARA

Pagi tu aku bangun awal daripada biasa..sebelum bilal azan subuh..hujan renyai2..itulah rahmat Allah di pagi yang  sangat indah..macam ayat novel la plak..lpas solat subuh aku dapat sms dari sahabat rajinku..azari..kandungan sms dia lbh kurg mcm ni.."halim..kptsn temuduga mara dah kluar..boleh cek kat laman web mara.."tapi aku abaikan sms azari tu.sbb aku pk aku tak dapat kot..sbb borg yg aku isi hr tu x lengkap pun..konfem kn reject punyer..jam 6.45 pagi..aku turun ke UKM..universiti tercinta ku..sygla jgk ukm aku tu..start motor LC 135 ksygn aku terus ke stadium ukm..buat ape????joging la..ms tu tubuh slim lagi..tak mcm skrg...dah gemuk...jogingla aku sendirian..dapat 5 kali round..letih dah..basah jugak baju..lpas warming up skit, aku balik la..singgah kadai beli mkanan..ikut nsihat doktor, lpas joging mkn mknn kurg myk..ikutla jygak, tapi dalam hati nak mkn mcm2...tahan je la..sampai umah sewa..tingkat 5 wooo...sampai atas...arghhhhhhhhhhh!!!!!helmet tertiggal kat bawah...dalam hati dah menyumpah dah...mcm2 kluar...tak ambik hlmet tu kang nanti kena curi plak.helmet ARC tu..takde rm 200 takleh dapat..turun dan naik dengan penuh redha..
   
baru je masuk dalam umah, azari telefon.."halim, tak cek ke dalam lman web dapat ke tak temuduga?aku jawab," tak cek pun..malasla nak cek..tak dapat kot.".aku jawb camtu je..azari ckp dia nak tlg cek..
selang 10 minit...azari sms bgtahu aku dapat temuduga tu..haaaa???dapat!!!!!aku sgt terkejut..x sangka langsung..itula rezki Allah nk bagi..ketentuan Allah sape yg tahu..dahla dapat, tarikh hari yg pertama plak tu..
tapi..hati aku masih degil..rase xnak pergi jer temuduga tu..aku pk diri aku tak layak nak ajar budak2 pandai ni..MRSM tu...ilmu mst kn POWER!!!!sdgkan aku ni..ape pun takde....aku sedar sape diri aku..result exam pun tak power..cukup makn jer..motivasi wktu tu mmg zero la..ok la..xlart dah nak sambung..lain kali plak k..to be contnd....

No comments:

Post a Comment