Search This Blog

Wednesday 23 November 2011

DUA HARI SEBELUM TEMUDUGA

Inilah Azari kawan aku yang sangat rajin di zaman ukm dulu..thanks sahabatku azari yang menyedarkan aku siapa diri aku ini..sekarang dia bertugas sebagai guru jugak di MRSM terendak melaka..alhamdulillah..
sambungan crt aku plak..sebelum tiba hari temuduga, kwn2 aku yang lain sibuk duk siapkan RPH untuk temuduga akn dtg..masing2 dengan skill masing2lah..ade yang buat pasal kurban,haji, akidah..siap dengan power point la..tapi aku tidak..aku rilek jer..bukan nak kata aku hebat..tak pun..tapi MALAS..hehehe..sbb aku masih tak buat kputusan pun lagi nak pergi ke tak temuduga tu..tinggal dua hari lagi nak temuduga, aku masih dengan perangai aku..MALAS..MALAS..MALAS..MALAS..aku sdikit xde rasa iri hati nak buat yg terbaik..sbb aku rase aku xnk pergi..duk umah lagi bagus..tido..maen game..mase tu game bola la aku layan..bola..bola..bola..maen sampai pagi pun xpe..masa tu la..sekarang tidak lagi..;-)..tinggal satu hari je lagi..aku terima sms dari...siapa lagi kalu bukan azari..ape lagi..tny pasal temuduga tu la..dah sedia ke belum..aku jawab tak..hahaha..mmg terkejut la dia..dia ckp kalau nak contoh RPH dan Power point ada ngn dia..banyak..

lepas solat asar aku murajaah sekejap..dapat sejuzuk aku pun duk depan komputer..termanung skejap..pk balik..aku buat ni betul ke tak..dalam hati aku..tak salah kalau aku cuba..mana tahu kalau dapat..nak terima ke xnak no dua..aaaarrrrrghhhh...ai...nak buat rph dah tak sempat ni..cane ek?aku terus call azari..tak dapat..nak pinjam ngn sape ye rph ni..aku teringat sorang kwn aku yang bernama ila..ila ni satu kumpulan dgn aku dulu masa projek tasawur..kiteorg buat program di kuala selangor dulu..mmg dia suka tlg kawan2..aku mintakla dengan dia..alhamdulillah..dapat..kalau nak tahu si azari ni pernah ada hati dengan si ila ni..baik orgnye..aku pernah jugak tny ila dia dah berpnya ke belum...ternyata azari terlpas..xde rezeki azari..si ila ni skrg dah kawen dah..dah ada ank sorang..kawen dengan taufik..kawan aku jugak..

dapat je rph tu, aku terus buat ape yg patut..belatih mengajar sorang2 kat umah..nak mtk tlg azari dah malu muka dah..jadi,,buatla sorang2 kat umah..siapkan mana yang patut..sediakn dokumen2 yang patut..satu lagi masalah timbul...aku tak pernah pergi pejabat mara k.l...aduss,,,nk mtk tlg sape plak ni nak g sana..????haaa...NIK...kwn aku yg mahir selok belok jalan ke k.l...mtk la tlg nik..aku ckp aku tanggung semua..myk motor dia,mkn minum dia,siap aku bagi myk lebih kalau dia dapat tolong..dia bersetuju..terima kasih nik..aku akn ingat jasa kau sampai bila2...lega hati aku..tinggal nak pergi je la esok nyer...mlm tu aku tido awal..bismikallaahumma ahya wa amut...zzzzzzzzz....to be cntnd.....;-)

No comments:

Post a Comment