Search This Blog

Friday 18 November 2011

AKU SEBELUM MENJADI GURU
Mengimbau kembali sebelum datang ke kopu..akhir tahun 2008...sejarah aku sebelum menjadi guru.
waktu tu aku di tahun akhir degree pendidikan di ukm bangi. sejarahnya bermula aku datang ke bilik kawan aku azari di kolej ibrahim yaakub.kolej tu mendapat gelaran the highlander sbb kolej tu duk atas bukit.atas bukit tu boleh tgk semua..putrajaya pun boleh nampak..kalau malam2 sempatla aku duk mngulang(murajaah kalau istilah di kopu) sambil menghayati keindahan malam dari atas bukit tu.balik crt aku tadi, sampai saje kat bilik azari, tgk dia duk isi borang tawaran menjadi guru mara.sambil di tepi dia tu bnyk dokumen yg diperlukan utk mengisi borang tu. aku join la skali tgk dia isi..dia tny aku xnk isi jugak ker?mase tu mara ni bukan dalam perancangan aku pun...dan tak pernah terlintas pun nak try isi ke, apatah lagi xplore borang temuduga kat internet macam azari tu.dia seorang kwn yang baik, mmg sgt rajin..mmg tabik spring la..aku tgk je dia isi borang tu dengan 0% minat...habis je azari isi borang tu, dia terus mintak no kad pengenalan aku. katanya nk tlng isikan..aku tny dia, ape lbih sgt mara ni???dia jwb, banyak!!!dia terangla satu persatu.dia terang tu dengan penuh minat la..aku dengar je..aku bagi la jugak perhatian..aku ni jenis yg boleh menjadi pendengar jugakla..waktu tu la...skrg dah lain..mgkin pendengar yang baik kot:-)..hahaha(koya-ni ayat anak2 tasmi' aku).lpas ni ade cerita pasal ank2 tasmi' aku...ni crt pasal aku dulu..kat mana dah tadi?dekat azari terang pasal best sgt keje ngn mara ni.lpas aku dengar tu aku pun bagi no ic aku..masuk dlam lmn web mara, aku pun isi la..ms tu mmg tak lengkap la aku punya borang..kptsn spm pun x berapa ingat..aku pakai hentam je..ingat2 lupa..azari ckp x lgkap borang ni...tp aku tak kisah pun..aku pun tkan SUBMIT..toing!!!!bagi aku kalau mara nak reject borg tu pun takpe..ada aku kisah??tak pun...azari ckap mugkin dua minggu lagi tahu kptsan dapat tawaran temuduga..aku ckp...orait je!!!nanti aku sambung lagi..kertas exam tak habis lagi tandanya...jumpa lagi...roger;-)

No comments:

Post a Comment